وبلاگ - آخرین اخبار
مشاوره خانواده آنلاین

اعضای هر خانواده مهم ترین بخش های آن هستند و تعریف خانواده با وجود انهاست که شکل می­گیرد. خانواده ها از نظرعوامل مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بسیاری جوانب دیگر باهم تفاوت دارند. به همین دلیل راه های مدیریت کردن خانواده در آنها نیز متفاوت است. مشاوره روانشناسی آنلاین به شما این فرصت را می دهد تا در مورد مشکلات اجتماعی، عاطفی یا رفتاری خود که باعث استرس برای شما شده یا در عملکرد روزانه تان اثر گذاشته است بتوانید صحبت کنید.آقای حامد یزدخواستی در  مشاوره خانواده آنلاین اسنپ دکتر در خدمت شما و خانواده شماست تا برای عملکرد بهتر خانواده و رفع مشکلات درتعامل اعضای خانواده  بهترین مشاوره آنلاین را ارائه دهد. در این مقاله با اهمیت مشاوره خانواده آنلاین و مزایای آن بیشتر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

مشاوره خانواده آنلاین به چه معناست؟

مشاوره خانواده نوعی روان درمانی است که کلیه اعضای خانواده  اعم از پدر ، مادر و فرزندان و  در برخی موارد اعضای خانواده گسترده (به عنوان مثال پدربزرگ و مادربزرگ) را شامل می شود. مشاوره خانواده، درمانگری دارای مجوز است که مسائل روانشناختی و روانی مربوط به خانواده یا ازدواج را مورد بررسی قرار می دهد. در مشاوره خانواده، درمانگر برای راهنمایی و حل مشکلات مراجعه گر به صورت گروهی و یا به صورت جداگانه واسطه گری خواهد کرددر مشاور خانواده آنلاین درمانگر یا تیمی از درمانگران به صورت مجازی برای کمک به خانواده ها در مقابله با موضوعات مهمی که ممکن است در عملکرد خانواده و محیط خانه تداخل ایجاد کنند، وقت می گذارند.شما می توانید برای دریافت خدمات مشاوره خانواده آنلاین رایگان  در کانال های مشاوره خانواده آنلاین تلگرام و نیز  مشاوره خانواده آنلاین واتساپ عضو شوید.

هدف مشاور خانواده آنلاین 24 ساعته چیست؟

احتمالا این سوال برایتان پیش امده است که هدف مشاوره آنلاین چیست؟مشاور خانواده به صورت کلی  به اعضای خانواده در بهبود ارتباطات، حل مشکلات خانوادگی، درک و رسیدگی به شرایط و موقعیت های  خاص در خانواده از جمله مرگ، بیماری جسمی یا روحی یا مسائل کودک و نوجوان کمک می کند.پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی کمک کرده است تا هر زمان که نیاز به صحبت درباره خانوده خود را داشتید از طریق تماس با مشاور خانواده آنلاین 24 ساعته و در همه نقاط کشور (از جمله اصفهان، مشهد ، تبریز)  با مشاور صحبت کنید و برای ایجاد عملکرد بهتر خانواده تلاش کنید.

مشاوره خانوادخ

مشاوره خانواده و بیماریهای خاص

مشاوره خانواده انلاین می تواند به خانواده هایی که دارای عضو مبتلا به بیماری های جسمی یا روانی جدی هستند، در مورد بیماری ها آموزش دهد و مشکلات مربوط به نگهداری از اعضای خانواده را برطرف کند.

مشاوره خانواده و  اختلافات زناشویی

مشاوره خانواده آنلاین در اختلافات زناشویی کمک می کند که زوجین  ارتباطی سازنده با همسر خود داشته باشند و با ارتقا شخصیت خود، روابط خانوادگی سالم تری را تجربه کنند. زمانی که اختلافات ریشه یابی شده و راهکارهای مشاورهخانواده  ارائه شود، آرامش و صفا  به خانه و زندگی مشترک باز خواهد گشت.اختلافات  کوچک و بزرگ زوجین چالش های بسیاری را در برابر آن ها قرار می دهد که گاهی  به تنهایی نمی توانند از پس آن برآیند و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند .یکی از رایج ترین مسائلی است که بیشترین شکایات را در جلسات مشاوره خانواده به خود اختصاص می دهد اختلافات زناشویی است.
حل اختلافات زناشویی زمانی امکان پذیر خواهد بود که ریشه اختلافات بررسی شود. در جلسات مشاوره اختلافات زناشویی، زوجین به درک عمیق تری از خود و شریک زندگی شان می رسند و یاد می گیرند چگونه توقعات خود رابه شیوه مناسب  بیان کرده و دلخوری ها و رنجش ها را برطرف کنند.

هدف مشاور خانواده آنلاین در تلگرام چیست؟

برای کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده آنلاین بیش تر هنگامی که کودک یا نوجوان دارای اضطراب یا اختلال خلقی است مورد استفاده قرار می گیرد و از اختلال در عملکرد خانواده جلوگیری می کند.شما می توانید با خواندن نکات ارتباط با کودک و نوجوان در کانال تلگرام با پیچیدگی های رفتاری این گروه سنی آشنا شوید و در صورت نیاز به مشاوره و گفت گو جهت مشاوره با مدیر کانال در ارتباط باشید.

 تعریف روان شناسانه خانواده خوب و موفق

از دید تعریف روانشناسی خانواده، یکی از مهم ترین ویژگی های خانواده های موفق  این است که اعضای آن با وجود اختلاف نظر بین اعضا، باز هم در مسیری رو به رشد و متعالی قدم بر می دارند و مدام سعی در ایجاد نقاط مشترک بیشتر دارند.در جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین به منظور تقویت روابط اعضا، یک مشاور خانواده خوب تلاش می کند تا مفاهیم و اصول خانواده بودن را به آنها یادآوری کند.

ویژگی های مشاوره خانواده

 

 آیا مشاور خانواده آنلاین در رابطه با دوستان هم به ما کمک می کند؟

تعریف خانواده نیز به مرور زمان در حال تغییر است. امروزه هر جامعه تعریف مشخصی از خانواده برای خود دارد که می تواند  با تعریف خانواده در جامعه ای دیگر متفاوت باشد. موضوعاتی از جمله ارزش ها، فرهنگ، دین و مذهب، سطح اجتماعی و اقتصادی مردم، و حتی موقعیت اجتماعیمعنی خانواده را مشخص می کنند.بسیاری از افراد دوستان خود به اندازه اعضای خانواده، نزدیک می دانند و یا حتی نزدیک تر تلقی می کنند.افرادی که اعضای خانواده نزدیک خود را از دست داده اند ممکن است واحد خانواده ای از دوستان خود را با علایق و اهداف مشابه انتخاب کنند تا جایگزین فقدان ساختار خانوادگی آن ها شود.دوستان توسط فرد انتخاب می شوند، اینیعنی آنها می توانند اعضای خانواده دومخود را انتخاب کنند. در واقع اگر بدانیم معنی خانواده چیست و چه افرادی اعضای آن را تشکیل می دهند نوع رابطه با این افراد برای ما مهم تر میشود و برای حل مشکلات احتمالی دربرخورد با این افراد از کمک مشاور خانواده مدد خواهیم جست.

خانواده درمانی

خانواده درمانی آنلاینیا مشاوره خانواده آنلاین نوعی درمان است که برای رسیدگی به مسائل خاصی که بر سلامت و عملکرد خانواده تأثیر می گذارد طراحی شده است. می توان از صدها  تکنیک خانواده درمانی برای کمک به خانواده در دوران سخت یا مشکلات بهداشت روانییا رفتاری در اعضای خانواده استفاده کرد. لازم است بدانید که شیوه  عملکرد خانواده بر نحوه شکل گیری مشکلات افراد  و ارتباط  آنها توسط سایر اعضای خانواده تأثیر می گذارد. درمانگر در خانواده درمانی می تواند از تکنیک ها و تمریناتی از درمان شناختی، رفتار درمانی، درمان بین فردییا سایر درمان های فردی استفاده کند. مانند سایر درمان‌ ها، تکنیک ها بستگی به مشکلات خاصی دارد که مراجعه کننده یا مراجعه کنندگان با آن روبرو هستند.

دلایل شایع مراجعه به درمانگر خانواده آنلاین

مشکلات رفتارییا عاطفی در کودکان و نوجوانان دلایل شایع مراجعه به درمانگر خانواده آنلاین است. مشکلات کودک باید در چارچوب خانواده مورد توجه قرار گیرند. لازم به ذکر است که در خانواده درمانییا مشاوره، واژه خانواده لزوما به معنی خویشاوندان خونی نیس و می تواند گستره دوستان را هم در بربگیرد.در این زمینه، خانواده نقش حمایتی طولانی مدت در زندگی ایفا می کند که ممکن است به معنی روابط خانوادگییا اعضای خانواده در یک خانواده نباشد.

انواع خانواده درمانی

انواع خانواده درمانی در روانشناسی مخاطبین خاص خود را دارد. انواع خانواده درمانی عبارتند ازخانواده درمانی سبک بوونیان، خانواده درمانی ساختاری، خانواده درمانی سیستماتیک و خانواده درمانی راهبردی.

 

خانواده درمانی

خانواده درمانی سبک بوونیان

بوونیان یکی از انواع خانواده درمانی  است و  برای شرایطی مناسب است که در آن افراد نمی توانند یا نمی خواهند سایر اعضای خانواده را در درمان مشارکت دهند.بوونیان دو حالت دارد یکی اینکه مراجعه گر طبیعتا تمایل  دارد برای تخلیهپریشانی  با شخص سومی صحبت کند و دیگر اینکه سعی دارد یاد بگیرد در روابط خانوادگی از نظر احساسی کمتر تحریک پذیر شود.

خانواده درمانی ساختاری

خانواده درمانی ساختاری بر تنظیم و تقویت سیستم خانواده متمرکز است و درمانگر به منظور پیگیری، یادگیری و افزایش توانایی برای کمک به خانواده در تقویت روابط خود، به خانواده می پیوندد.این مدل در جلسلت آنلاین چندان مرسوم نیست.

خانواده درمانی سیستماتیک

خانواده درمانی سیستماتیک یکی از مرسوم ترین انواع در جلسات مشاوره آنلاین خانواده می باشد.مدل خانواده درمانی سیستماتیک به نوعی درمان اشاره دارد که بر ارتباطات ناخودآگاه و معانی پشت رفتارهای اعضای خانواده متمرکز است. مشاورز در این نوع درمان بی طرف و دور است. در خانواده درمانی سیستماتیک مشاور خانواده آنلاین یا حضوریبه اعضای خانواده اجازه می دهد تا عمیقا در مسائل و مشکلات خود به عنوان یک خانواده فکر کنند و از تعاملات خانواده برای حل مشکلات خود استفاده نمایند.

خانواده درمانی  راهبردی

خانواده درمانی از نوع راهبردیکوتاه‌ ترین و مستقیم‌ ترین  روش درمان خانواده است که در آن درمانگر به خانواده تکالیفی اختصاص می دهد. این تکلیف کمک میکند  تا درمانگر  با ارزیابی و تنظیم نحوه برقراری ارتباط و تصمیم گیری خانواده، نحوه تعامل اعضای خانواده را تغییر دهد. در این درمان به سایر اعضای خانواده که معمولا قدرت چندانی ندارند فرصت داده میشود تا ارتباط موثرتری برقرار کنند.

مزایای مشاوره خانواده

مزایای مشاوره خانواده

در جلسات مشاوره خانواده آنلاین،  خانواده یک کل در نظر گرفته می شود که هرکدام از اعضا نقشی حیاتی در عملکرد صحیح سیستم دارند. زمانی که یکی از اعضای خانواده دچار مشکل می شود خانواده به عنوان یک کل نمی تواند سالم باقی بماند. اینجاست که جلسات مشاوره خانواده اهمیت می یابد. در واقع در این جلسات تک تک اعضا به صورت مستقل بررسی می شوند و مشکلات به صورت یک کل واحد در نظر گرفته می شود.

مهم ترین مساله خانواده ها در مشاوره خانواده

مهم ترین مسئله ای که خانواده ها را با مشکل مواجه می سازد، مهارت نداشتن در ارتباط و درک متقابل  است.درک  نادرست از انتظارات و نیازهای اعضای مختلف خانواده مشکلات زندگی را برجسته تر میکند. این مشکل به خصوص در زوجینی که به تازگی ازدواج کردند یا خانواده هایی که فرزند نوجوان دارند بیشتر است. مهارت ارتباط ناکافی  و عدم شناخت کافی نقش اعضا در خانواده، سلامت این خانواده را تهدید می کند. اینجاست که  می توان از مزایای جلسات مشاوره خانواده بهره مند شد.
حضور در جلسات مشاوره یا استفاده از خدمات مشاوره تلفنی خانواده کمک می کند تا  زندگی مشترک و خانواده را از جوانب مختلفی نگاه کنید.یادگیری نحوه ارتباط با اعضای خانواده و درک نیازها با توجه به جایگاه و شرایط مختلف، موضوعی است که در جلسات مشاوره به آن می پردازند.علاوه بر این چالش های رایج مانند اختلالات رفتاری، مشکلات مدرسه، درگیری های خانوادگی و تمام مسائل مربوط به خانه بررسی شده و راهکارهای عملی ارائه خواهد شد.

فرآیند مشاوره خانواده آنلاین

مشاوره خانواده شامل چندین جلسه درمانی است که معمولاً در فواصل منظم مثلا یک بار در هفته برای چندین ماه انجام می شود و هر جلسه حداقل یک ساعت طول می کشد.به طور معمول، مشاوره خانواده برای رفع یک مشکل خاص مانند پرخاشگری نوجوانان یا ناسازگاری یا مواجهه با  مرگ اعضای خانواده آغاز می شود. با این حال، جلسات درمانی معمولاً مشکلات دیگری را در خانواده از جمله مشکلات ارتباطی بین اعضا را نشان می دهد. در جلسات درمانی، درمانگران به تجزیه و تحلیل روند تعاملات و ارتباطات اعضای خانواده با یکدیگر می پردازند.

مشاور خانواده آنلاین چه کسی است؟

مشاوران افرادی آموزش دیده و ماهر هستند که می تواند به نگرانی های شما به شکلی بدون قضاوت و درست واکنش نشان دهند. رابطه ی ایمن مشاوران باعث می شود  تا بتوانید آزادانه حرف بزنید و بدانید چیزی که با او در میان می گذارید محفوظ و تنها بین خودتان نگه داشته خواهد شد.مشاوره خانواده براساس تئوری سیستم خانواده استوار است، که در آن به خانواده به عنوان یک موجود زنده و پویا نگاه می شود. در این دیدگاه به اعضای خانواده برای رفع مشکلاتی که دارند کمک می شود.

فرایند مشاوره خانواده

طول مدت  مشاوره خانواده

طول مشاوره خانواده آنلاین  بر اساس عوامل متعدد متغیر است، از جمله نیازهای شما، تخصص فرد در درمان مشکلات خاص و در دسترس بودن منابع و تجهیزات مورد نیاز دیگر. جلسه ی اول شما می تواند فرصتی باشد برای اینکه مشکل خود را شناخته و مشاور یک برنامه ی درمانی مناسب را برای شما تشخیص دهید. اغلب قرارها هر هفته یا هر دو هفته یک بار تعیین خواهند شد. در مواردی که نیاز به درمان های شدیدتر وجود دارد مشاوران سعی می کنند مراجعین را به دیگر برنامه های درمانی موجود دیگر در جامعه ارجاع دهند. همچنین استفاده از دیگر خدمات حمایتی چه به صورت واقعی و یا مجازی پیشنهاد می شود تا به شما در دسترسی به هدف هایتان کمک نمود.

مشاوره آنلاین خانواده با حامد یزدخواستی

خانواده کوچک ترین اجتماعی است که در آن هر یک از اعضا نقش خود را دارند.
این اجتماع کوچک که مهم ترین اتفاقات و ارتباطات در آن شکل می گیرد، تاثیری چشم گیر بر جامعه دارد. با این حال استرس ها، تنش ها، موقعیت های دشوار و درگیری های خانوادگی در اکثریت آن ها اتفاق می افتد.در این شرایط اعضای خانواده لازم است به کمک مشاور یکدیگر را درک کرده و به عنوان واحدی مستقل از پس مشکلات درونی و بیرونی برآیند. سایت مشاور خانواده انلاین،آقای حامد یزدخواستی نقش موثری در حفظ و رشد کانون خانواده داشته و بهترین راهنمای شما در رفع مشکلات خانواده است.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] مرد کوچکتر صحبت کنیم. این مقاله در سایت حامد یزدخواستی (مشاوره خانواده و پیش از ازدواج) منتشر شده […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره

جدول کاری

از میان زمان‌های زیر تماس بگیرید

مشاور حامد یزدخواستی در ساعات زیر در خدمت شما کاربران عزیز است